13 t/m 17-08 Penang, Maleisie

17 augustus 2016 - Penang, Maleisië

S'ochtends snel een ontbijtje in het hotel en toen snel bepakt en bezakt weer richting de hoofdstraat lopen om te wachten op de bus.  Deze busrit was ook weer eens 5 uur en we werden bij de ferry in Butterworth afgezet. Dit betekend dat we nog een stuk met onze bagage moesten lopen naar de ferry en na +/- 30 minuten waren we in de haven aangekomen van Penang.  We hadden nog geen hotel geboekt en hadden geen idee wat een goede locatie zou zijn dus we hebben onze medereizigers geraadpleegd en die gaven aan dat de Love lane wel een goede locatie zou zijn. Marieke had al een hotel geboekt en we wilden haar ook niet stalken dus zijn we zelf maar op onderzoek uit gegaan. In de Love lane heb je tientallen hostels en hotels. Uiteindelijk kwamen wij uit bij Red inn hotel. We sliepen hier in een dorm met 6 bedden. Het zou ons 60 RM per nacht kosten inclusief ontbijt. Bij aankomst nog even gekletst met onze kamergenoten, een Engels stel en een vent alleen uit UK en een Nederlandse meid van 18.  De vent uit de UK zou om 5 uur vertrekken naar Bangkok en we zouden met z'n allen de volgende morgen naar Penang Hill gaan. S'avonds een rondje gelopen in Penang en Indiaans gegeten. Dit keer was het echt niet lekker en kwamen we teleurgesteld terug maar ach morgen weer een dag! haha. Je vraagt je trouwens af waarom we zoveel Indiaas eten maar tot onze verbazing is 90 % van de restaurants in Maleisië Indiaans dus je komt er haast niet onderuit.

De volgende dag gingen we vroeg ontbijten en met de lokale bus op stap naar Penang Hill. Samen met Susan, het NL meisje. We gingen met een treintje naar de top en gingen ieders onze eigen weg. Wij gingen langs de Moskee en de tempel om vervolgens de wandelpaden af te gaan. Het bleek trouwens nog wel een eindje lopen dus het was weer een goede fitness. Via looppad D gingen we naar beneden en als beloning hebben wij bij looppad B mogen genieten van een stel apen die daar aan het spelen waren. Aan het einde van de looproute kon je via looppad A weer omhoog of via een onbekende route via een steile weg weer omhoog om uit te komen bij het plein boven op de berg. Natuurlijk gingen wij weer eens voor de moeilijke weg!  Met de zweet op onze rug kwamen wij weer boven uit. Susan was inmiddels al vertrokken dus gingen wij ook maar weer met de bus terug. S'avonds nog even gegeten en de dag erna zijn we gaan toeren met de Scooter.

Voor 30 RM mochten wij de scooter huren bij een Man in de Love Lane. Het bleek een super aardige man maar het is wel een rare snuiter. Via Miama bay zijn we naar Batu Ferringi gereden, daar zijn we naar het hard rock hotel gegaan op aanraden van onze hostel eigenaar.  We mochten een drankje doen bij het strand.. Maar dat deden wij natuurlijk niet nee, we zagen het zwembad met een bar. Stiekem zijn we daar aan het zwembad gaan liggen en hebben wij een drankje besteld. Het strand was namelijk niet om naar huis te schrijven en het zwembad was wel erg lekker voor de verkoeling. Na een heerlijke duik en even te hebben mogen genieten van het ligbedje werd ons na ongeveer een half uur vriendelijk verzocht om toch op de gewone zitjes te gaan zitten omdat we geen hotelgasten waren. Maar alsnog werden we niet weggestuurd. We zijn dus nu echte backpackers met het zwembad bespringen van dure hotels ;)

Na ons avontuur hier zijn we verder over het hele eiland gereden, over de snelwegen en mooie bergweggetjes.

De dag erna wilden we graag naar Langkawi maar toen kwam er een kink in de kabel want alles was al volgeboekt. We moesten ons maar liefst nog 2 dagen extra zien te vermaken in Penang voordat we weg konden.  Gelukkig vond onze hostel eigenaar dit helemaal niet erg en konden we gezellig daar blijven. We hadden al een aardige band met de receptie & eigenaar opgebouwd omdat we wat langer dan de meesten bleven. De rest van de dagen hebben we ons vooral vermaakt door het slenteren door Penang en lekker eten bij de vele street food kraampjes. We hebben o.a. nog de Prangin mall, St. George kerk, Gurney Plaza & Drive bezocht en genoten van een heerlijke voet reflex massage.

Op de laatste avond avond gaf de eigenaar van het hotel een feestje. Het bleek dat hij elke woensdag avond met zijn bandje muziek ging maken in de ontvangsthal van het hotel. Een paar uur ervoor kwam er nog iemand langs die een film wilde maken in de Love Lane en hij gaf aan dat Michelle wel mee wilde spelen in de film als ze nog blanke mooie vrouwen zochten haha! De schat van een man. Helaas hadden wij onze tickets naar Langkawi al geboekt dus helaas kon dit niet doorgaan maar s'avonds heeft hij speciaal voor Michelle nog een nummertje gespeeld van de Beatles 'michelle, my belle' en Michelle voelde zich helemaal speciaal.  Ze speelden vooral veel nummers van vroeger en het waren allemaal wat oudere Vietnamese mannen en vrouwen. Het slapen die avond zou nog erg moeilijk worden want de band speelde door tot een uurtje of 1 en wij moesten om 07.30 al bij de boot zijn voor de ferry naar Langkawi, maar doordat hij het nummertje speelde hebben wij het hem vergeven haha!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Juul:
    4 september 2016
    Hi Mel & Mies, Leuk al jullie reisverhalen! Aan de foto's te zien zijn jullie heerlijk aan t genieten! Xx van ons 4