17-12 dagje uit port Lincoln

17 december 2015 - Port Lincoln, Australië

Na het ontbijt richting de VVV. Het is al goed heet en om deze reden zat de koala Farm al dicht voor de aankomende dagen. Gelukkig was Glen toerist park/ Animal Farm wel open. Toen wij aan kwamen leek het net of we alleen waren, maar er bleek nog. Een gezin te zijn. Deze Farm is te vergelijken met een kinderboerderij alleen deze heeft dan tamme kangoeroes! Bij betalen werd gevraagd of wij ook de kangoeroes wilde voeren, hoe leuk is dat!! In de hitte daar rondgelopen.

Om 1 uur werden de koala's gevoerd en daar mochten wij bij zijn . Alleen baby koala had honger terwijl pap en mam lekker in de boom lagen te pitten. We mochten ook even in het verblijf om de baby te aaien, superlief en daarna bijkomen van de hitte met een ijsje. Na het ijsje de wei in bij de kangoeroes. Het waren hele tamme kangoeroes met kleintjes maar ze lagen allemaal voor Pampus. Ze hadden ook 1 albino kangoeroe, echt grappig om te zien en de beestjes eten hetzelfde voer als de geiten. Beiden hebben wij de kleintjes proberen te voeren terwijl de mama's gulzig de kleintjes weg drukten, dit leverde wel wat leuke kliekjes op! Het frappante was dat we tijdens het voeren nog 3 auto's aan zagen komen, allemaal van dezelfde camping en waarvan 2 nl-ers!  Na de dierenpret nog even in de zee gesprongen. Toen macaroni gekookt met spam, die was heel zacht geworden door de hitte maar smaakte gelukkig nog wel. Na het eten nog even gekletst met de 2 nl jongens Leon en Mats en een Deense man die alleen door aussie reisde en toen slapen want we gaan weer rijden richting port Augusta.