20-12 rijden naar Melrose

20 december 2015 - Melrose, Australië

Op weg naar Port Pirie! Het was wat flink afgekoeld want we hadden vannacht regen en onweer gehad. Via een alternatieve route die wij hebben gekregen van de VVV. Wilde we eerst langs de Alligator Gorge en dat is ook een nationale park. Onderweg zagen wij een bordje Hannock Outlook en dat zou ook een mooie uitzicht moeten zijn. Dus wij die afslag genomen. Maar het was een rit om daar te moeten komen.. Het was een echte off the road!! Dus wij moet onze bus, geen 4WD door de bergen scheuren. Het was een mooie uitzicht alleen jammer dat het weer zo grau was. Vervolgens dezelfde route weer terug en gingen ons reis weer vervolgen.

Eenmaal aangekomen bij Alligator Gorge moest je online een ticket kopen. En als je dat niet deed en je wordt aangesproken door een ranger dan kan je een boeten krijgen van 1000 dollar(+/- 600 euro). Bij aankomst hadden we ook geen ontvangst meer met onze telefoon dus konden wij ook geen ticket en ook niet veel later begon het ook te regenen. Dus besloten we maar om morgen terug te komen en nu een camping te gaan zoeken. We reden naar een dichtbij zijnde plaatsje Melrose daar lekker geluncht bij Store 54 en vervolgens naar de camping "Melrose Caravan Park". Gezellig geklets met de eigenaar en vervolgens lekker rustig aangedaan tot aan het avond eten en vervolgens vroeg naar bed. Om morgen vroeg maar nog eens een poging te wagen naar bij de Nationale Park.