21-12 Alligator Gorge

21 december 2015 - Wilmington, Australië

Op aanrader van de camping eigenaar om naar de lokale bike shop toe te gaan om daar je ticket te kopen voor de Alligator Gorge. Ticket kost 10 dollar en bleek achteraf een registratie te zijn dat je daar in het park bent. Stel dat er bijvoorbeeld een bosbrand daar uitbreekt dan weten ze wie er daar zijn of geweest zijn.

Nog wat broodjes en drinken gehaald voor onze boswandeling en we konden eindelijk naar de Alligator Gorge. Dit was ook een aardige rit om daar te komen. Sommige delen was het te steil voor de bus, dat we maar in de eerste versnelling reden. Aangekomen konden we verder met de benenwagen. Langs mooie rotswanden, wilde kangoeroes en zelfs slangen. Ook hadden we last van de rooie mieren die steeds maar aan je ging knagen. En Mies die steeds maar zei dat we verkeerd liepen want we kwamen maar geen bordje tegen. Het was een aardige en een mooie wandeling! Eenmaal uitgerust gingen we naar Port Pirie. VVV kantoor was net gesloten toen we aankwamen. Maar er was nog een medewerker en zij gaf aan dat er maar 1 caravan park is "Port Pirie Beach caravan park". Wij daarheen gereden en voor een nachtje geboekt. Er waren ook een groep Duitsers, zo'n 20 man. Die met een grote bus toeren. En in die bus zit ook slaapcabines, ziet er bijzonder uit. Mies moest ook voor dokter spelen want Melvin zat weer onder de muggenbulten.