Busselton

30 november 2015 - Busselton, Australië

Na het uitchecken richting Busselton gereden. We wilde eigenlijk nog een dagje naar Mandurah maar het werd ons door de lokale bevolking een beetje afgeraden want tja daar zaten alleen maar gepensioneerden. Toch wilden wij nog even terug naar de stad waar het allemaal begon met onze bus zo'n twee weken geleden alweer.

Aangekomen in Mandurah kwamen allerlei herinneringen boven van wanneer de bus gingen bezichtigen. Superleuk!! Michelle moest nog even een paar dingen halen bij de winkel en we besloten een winkelcentrum op te zoeken. Een heel groot winkelcentrum waar Stan de oude eigenaar nog even stoer onder de parkeergarage reed om te kijken of de auto geschikt was voor een overdekte van 230 CM vlak naast het winkelcentrum. Melvin keek Michelle aan en er verscheen op beide gezichtjes een lachje. Na wat spulletjes te hebben gekocht zijn wij door gereden naar Busselton.  Onderweg moesten wij nog worden omgeleid want de politie had de weg afgezet. Dit i.v.m. IRON MAN. Michelle moest gelijk denken aan haar zeer gewaardeerde ex-collega Richard Humme. Dit zou echt wat voor hem zijn.

Via de omleiding kwamen wij dan eindelijk terecht in Busselton bij Busselton Villa en caravanpark. Gerund door een heel lief ouder echtpaar. Het bleek een kleine camping te zijn met een paar blokken met huisjes en een stuk of 30 caravan plekken en 1 zogenoemde ablution block. Ze zei bij de receptie al dat ze bezig waren met die leidingen. Om deze reden hadden ze een tweetal villa's geopend voor de camping gasten. Voor ons een leuke bijkomstigheid want zo konden wij even neuzen in zo'n huisje. Deze had een woonkamer/keuken in 1 en achter een schuifdeur stond een bed. Bij binnenkomst via een hor deur kwamen we aan de linkerkant de toilet en douche tegen. Prima voor elkaar eigenlijk. Daarnaast had deze camping een leuk zwembad en goede voorzieningen zoals een game/tv room waar je ook sávonds lekker binnen kon zitten want het koelt sávonds echt behoorlijk af!  Ook de campers kitchen was netjes overdekt en er stond een halve muur omheen om je te beschermen tegen de wind zodat je daar rustig kon eten.

Vanuit het caravanpark kon je naar het strand lopen. Wit zandstrand natuurlijk wat heerlijk! Maar door de koude wind maar gauw besloten terug te lopen, In Mandurah hadden wij een toko gevonden die IndoMie bamisoep had en sávonds heeft Melvin heerlijk gekookt voor Michelle. Bamisoep met een eitje alleen miste Michelle de Paksoi van Maria. Helaas hadden ze geen kleine verpakkingen hiervan en om het te laten verrotten is ook zo zonde.

Na de bamisoep lekker gedoucht en heerlijk gaan slapen!