Wandelen in Busselton

1 december 2015 - Busselton, Australië

Na het ontbijt richting de beroemde Busselton Jetty gelopen, een wandeling van zo’n 2,5 KM via het strand. We moesten wel een bruggetje over  waar de rivier met de zee grenst en tot onze schrik zagen wij in de rivier een dolfijn zwemmen. Dat arme beest zat gewoon vast en moest wachten op vloed zodat hij weer terug naar zee kon. Wij vonden het best zielig maar niemand keek er gek van op dus zijn wij ook maar doorgelopen. Na een vermoeiende wandeling kwamen wij terecht bij de jetty.

Er waren 3 opties. Lopen over de Jetty (3 dollar p.p.) of met de trein (12 dollar p.p.) en de trein dan inclusief Underwater Observatory of niet(32 dollar p.p.). Wij waren nog niet heel enthousiast van het kijkgat onder water en het treintje ging ook niet super snel. Dus ja hoor daar gingen ze weer. De jetty is een steiger en deze was maar liefst 2 km lang.. Het leek wel of er geen eind aan kwam haha!!  Aan het einde van de steiger zat het onderwater kijkgat.  Stiekem heeft Michelle nog wel even gespiekt naar beneden maar wij vonden het zeker geen 32 dollar p.p. waard. Na een paar foto’s gemaakt te hebben moesten wij natuurlijk ook weer terug maar pfiewww dan is 2 km in de hitte nog best ver. Gelukkig zat er aan het begin van de steiger nog een leuk restaurantje/barretje waar wij heerlijk hebben geluncht. Het was overigens erg druk in Busselton want ze gingen zich daar ook al klaar maken voor de IRONMAN wedstrijd.  Grote tenten/ dranghekken, alles werd uit de kast gehaald in het kleine dorpje. Op 6 December is deze toch wel erg spectaculaire wedstrijd en de Strong Man Run in Nederland is er niks bij.  Melvin had het na het lopen zo warm dat hij gelijk de zee in dook terwijl Michelle braaf in de schaduw zat te wachten. Toen Melvin eindelijk uitgebadderd was gingen wij weer terug naar de camping met de voetjes in het zee water en al kwebbelend met voorbijgangers waren wij zo weer bij de camping aangekomen. Weer  +/- 10 KM gelopen. We moesten nog even een paar boodschapjes doen en toen hebben wij heerlijk gegeten en gekletst met een Aussie stel die ons toch wel adviseerde om terug te rijden naar Bunbury voor het zwemmen met dolfijnen . Dus jullie raden vast wel wat wij morgen gaan doen:)