2-08 t/m 5-8 Kuala Lumpur

5 augustus 2016 - Kuala Lumpur, Maleisië

We moesten weer terug naar de terminal met de taxi en via daar hebben we de bus gepakt naar Kuala Lumpur met Delima. Deze staan trouwens niet allemaal online dus je moet gewoon naar de terminal gaan en daar een bus uitzoeken. Voor 10 RM p.p mochten we relaxt voor in de bus zitten en gelukkig mocht je in deze gewoon eten en drinken. De rit duurde ong. 2, 5 uur en verliep prima. In Kuala Lumpur kom je ook weer bij een grote bus terminal aan buiten de stad. Gelukkig gaan vanuit hier wel treinen, bussen en taxi's. Keuze zat dus. Na de late lunch vertrokken met de trein richting Chinatown. Een van de leukste delen van Kuala Lumpur. Na +- 5 min lopen vanaf het station kwamen we bij het hotel. Lantern hotel, een schoon hotel met kleine kamers. S' avonds nog even over de night market gelopen bij ons voor de deur en toen weer richting dromenland.

De volgende dag alle hotspots bezocht met de gratis buslijn. Eerst een stukje gelopen naar de central market en het paleis van de Sultan en toen met de bus langs de KL tower en het leukste de Petronas Towers. Na de foto's door naar de wijk bukit bintang waar allerlei winkels, malls en eettentjes zitten. Gesnuffeld in de Pavillion mall en uiteindelijk gegeten bij een tentje aan Jalan Alor de bekendste straat met eettentjes in bukit bintang. S' avonds weer terug met de gratis bus en nog rondje gelopen door de night market. De vluchten naar Borneo hadden we inmiddels ook bevestigd.

De laatste volle dag in KL bestond vooral uit nuttige dingen doen. Even de was wegbrengen, relaxen, lekker eten vlakbij en een globale reisplanning maken voor de laatste 13 weken! S' avonds nog even de Petronas Towers bewonderd met de prachtige verlichting en toen weer terug naar het hotel.