Cameron Highlands

12 augustus 2016 - Cameron Highlands, Maleisië

Op donderdagochtend zijn we vanuit central market in Kuala Lumpur samen met onze medereiziger vertrokken naar de busterminal. Vanuit daar hebben wij een ticket gekocht naar Cameron Highlands. De Cameron Highlands is een hoogvlakte in Maleisië, zo'n 150 kilometer ten noorden van Kuala Lumpur. De regio ligt 1500 meter boven zeeniveau en is daarmee het hoogste gebied van het Maleisische vasteland.

De bus ging pas om half 1 dus we hadden nog ruim de tijd om wat te eten. Na het eten zijn we naar de gate gegaan. De busterminal in Kuala Lumpur is zo enorm groot dat het heel veel weg heeft van een vliegveld. Elke bus heeft een speciale departure gate.  Onze bus vertrok van gate 5 en we zouden zo'n 5 uur in de bus moeten zitten. De bus was prima en de route was ook prachtig. In Cameron aangekomen werden wij door de bus bij het informatie & boekingskantoor afgezet. Natuurlijk is dit heel erg slim want zo vangen ze alle toeristen op en kunnen ze dure tours verkopen. We besloten daar even te kijken naar de tours die ze aanboden en besloten de tour nog niet te boeken maar al wel vast de bus naar Penang, onze volgende stop. Gelukkig hadden ze nog precies 3 plekken voor ons. (inclusief onze medereizigster)  Het was inmiddels al een geruime tijd enorm aan het regenen en we moesten nog naar het hotel lopen. Voor ons een gelukje bij een ongelukje want de eigenaar van het "hillview hotel" stond bij het boekingskantoor klanten te werven en toen we zeiden dat we daar logeerden bracht bij ons met de auto naar het hotel. Helaas voor Marieke kon ze niet mee aangezien ze in een ander hotel zat maar we zouden haar later op de avond nog wel zien voor het diner. Bij het hotel aangekomen kregen we een mooie ruime kamer en besloten we de tour te boeken via het hotel. Sávonds hebben we met z'n allen heerlijk gegeten bij een indiaans restaurant en dat bleek ook de start te zijn van vele maaltijden bij de Indiase restaurants!

De dag erna maakten wij een dag toer doen door de Cameron Highlands.  Met deze dag toer ga je met een Jeep langs de highlights en kwamen we langs een vlindertuin en via een smal weggetje naar de top van Mt. Brinchang. Daarna liepen we naar beneden naar de Mossy forest, een nieuw deel van een oud trekking pad wat nu wat makkelijk gemaakt is met trappen. Vanuit de Mossy forest kun je nog steeds verder de Jungle in maar wij bleven het pad volgen en kwamen weer bij de Jeep uit. De weg vervolgde langs thee velden en de zijn we bij de theeplantage geweest 'Sungai Palas BOH 'waar we thee konden proeven en een kijkje konden nemen in de fabriek of een drankje konden doen in het mooie glazen restaurant met uitzicht op de uitgestrekte theevelden.  Daarna gingen we nog langs een aardbeienfarm en een lokale markt. Omdat wij een dag toer hadden geboekt gingen wij nog langs de Time tunnel (over de geschiedenis van cameron)en een tempel. Voor de time tunnel moesten we nog bijbetalen en dat wilden wij niet en de tempel was niet heel bijzonder te noemen dus dat viel wel een beetje tegen en we waren tegen een uurtje of vier alweer terug in het hotel.

Toen kregen we een verschrikkelijk berichtje vanuit Ambon. Het bleek dat het kindje van Novita (Nicht van Melvin) & Bas, de ongeveer 7 maanden oude Daniel plotseling overleden was. We waren er beiden wel een beetje aangeslagen door, mede doordat we nog geen maand geleden Daniel nog op de armen hebben gedragen en mee hebben gespeeld. Onze gedachten gaan nog steeds uit naar de hele familie in deze moeilijke tijd.

S'avonds hebben wij nog wel even wat gegeten bij een ander indiaans restaurant wat helaas niet zo lekker was als die van de dag ervoor. Daarna nog even een bakkie gedronken met een lekker taartje en toen snel terug naar het hotel en naar bed want de volgende dag gaan we alweer naar de volgende plaats, Penang.