31-12 Oud en Nieuw vieren in Aussie

31 december 2015 - Glenelg, Australië

Om 2015 maar goed af te sluiten zijn we begonnen met het afkoelen in het zwembad en even een paar baantjes gezwommen voordat wij weer op pad gingen om onze boodschapjes te hamsteren bij de plaatselijke Coles.  Daar zijn wij nog even langs de Hungry Jacks gereden voor onze nieuwe verslaving de frozen Cola voor maar liefst 1 aud. Dit zou de laatste van het jaar 2015 zijn en sjees wat smaakte die lekker!!

Na de boodschapjes maar een gaan bedenken waar wij nu naar toe wilden om 2015 goed af te sluiten. Op facebook had Michelle een groepje dames gezien die naar Glenelg zouden gaan en ook in de stad was veel te doen met een mooi concert in Elder park. Onze buurman Paul gaf al aan dat het Misschien wel lekkerder was bij het strand omdat het zo heet was en het in de stad dan nog warm en dat Glenelg wat meer voor jonge lui is. Snel even douchen en dan op pad!

Na alle adviezen hadden wij dan toch maar gekozen voor de Glenelg #GloGlenelg NYE party aan het strand.  In Glenelg aangekomen was het al behoorlijk druk en we hadden nog niet gegeten. Het werd uiteindelijk een broodje Yiros en Melvin kon het niet laten het te eten met knoflooksaus!! Pfiewwww Stinken joh!! Maar goed hij vond het wel lekker!!

Na het eten weer richting de pier/strand om daar te genieten van een concert en om 21.30 begon er al een beetje vuurwerk. Dit is bedoeld voor alle kindjes!  Het is trouwens verboden om zelf vuurwerk af te steken en dit mag dus alleen door professionals worden gedaan anders riskeer je hoge boetes en zo te horen en zien deed ook niemand dit. Het voordeel hiervan is dat het op openbare plekken dan ook heel druk en gezellig is. Iedereen komt vuurwerk kijken met de hele familie en wij zaten naast een familie die zelfs hun eigen hondje mee had. Na 21:30 gingen er al veel mensen weg maar wij hielden nog even vol! Michelle appte nog even met de dames die ook in Glenelg waren en samen liepen ze de Dutchies even tegemoet.

Een van de Dutchies wilde al wat eerder naar huis maar was alleen dus hebben wij haar even weggebracht, zo schappelijk als we zijn! Het duurde even voordat haar vervoer er was dus wij moesten ons een beetje haasten naar het strand.

Om 23.59 was het dan eindelijk zover!! Aftellen in Aussie!! Via skype had Michelle haar Familie gebeld om samen even af te tellen en iedereen daar gelukkig nieuwjaar te wensen onder het genot van een spetterende vuurwerkshow!!  Ook wij gaven elkaar een kusje en toosten op het prachtige avontuur wat nog voor ons ligt!!

Na Michelle haar familie gedag gezegd te hebben gingen wij nog even verder met wat vrienden en natuurlijk Melvin zijn familie.  Eind goed al goed om 01:30 hield het concert er mee op en helaas hadden wij geen kaartjes voor een kroeg dus gingen wij maar richting de camping. Helaas dachten veel mensen er zo over en stonden wij een beetje vast maar gelukkig hadden wij een telefoon bij de hand die ons even wat vertier gaf. Na een half uurtje konden wij dan gaan rijden en rond 3 uur konden wij onze ogen sluiten en dat was dan 2015!! Een jaar waar dromen uitkwamen en 2016 een nieuw jaar waar nog vele mooie dromen worden waargemaakt!!

Wij wensen iedereen een gelukkig en gezond 2016 !!