17-1 The Grampians

17 januari 2016 - Grampians, Australië

Op weg naar de Grampians. We gaan hier gratis kamperen proberen dus we zijn benieuwd hoe de faciliteiten zijn! Naar het park toe rijden is al erg indrukwekkend! Allereerst zijn wij naar de McKenzie falls gereden.  Eerst zijn we naar de Look-out gelopen. Vanuit hier had je een prachtig uitzicht op een prachtige waterval. Alleen jammer dat het zo ontzettend toeristisch is. Om onderaan de waterval te komen moet je een flink aantal trappetjes af om vervolgens vanaf beneden de waterval te kunnen beschouwen. Je mag hier officieel niet zwemmen maar toch deed 80 % van de toeristen dit! Het is ongelofelijk hoe het water maar blijft stromen, alsof er een mannetje met een tuinslang bovenaan zit. Na een uurtje in stilte de waterval te hebben bewonderd zijn we weer begonnen aan de wandeling naar boven! Ook weer zo'n aardige klim maar gelukkig kan je onderweg nog wel een paar keer stoppen.

Vanuit hier zijn wij naar de Balconies gereden. Het was werkelijk prachtig om te zien. De foto's zeggen alles. Wij zijn zelf nog stiekem op de stenen gaan zitten wat eigenlijk niet mag maar ach! ook hier trekt niemand zich wat van aan!! Natuurlijk waren wij wel heel voorzichtig. Bij de balconies hebben wij intens genoten van de natuur en de stilte. Zelfs geen Michelle die aan Melvin zijn hoofd zeurt :P

Het was al aardig laat toen wij terug kwamen bij de auto nadat wij bij de Balconies waren geweest en wij moesten nog maar snel even de camping opzoeken. Wij hadden gekozen voor een gratis campsite. Helaas weten wij de naam niet meer maar het was de gratis campsite die door de VVV werd aangewezen, Helemaal bovenin de grampians! 1 van de weinige in de grampians waar je officieel gratis mag slapen!! Pas daarmee op want de boetes zijn erg hoog!  Via irritante gravelwegen waardoor de hele auto door elkaar schudde kwamen wij bij de campsite terecht. Hier stonden al aardig wat tenten, caravans en campervans. Toch hebben wij nog een mooie plek weten te bemachtigen.  Skippy stond ondertussen vlakbij te grazen. We pakten onze bakjes macaroni en zaten heerlijk te smikkelen terwijl we genoten van de natuur! Wat is het toch mooi om zo te mogen kamperen. Ze hadden zelfs een toilet (wel een bio pot ) een een douche maar tja daar waagden wij ons niet aan! We zouden morgen wel een douche nemen.

Na de flinke wandelingen vandaag waren we al snel moe en zijn we op tijd naar bed gegaan. Morgen weer een pittige dag voor de boeg!

1. Yolanda:
    12 februari 2016
    Jullie hebben al aardig wat trappen op en af gelopen!