16-1 Mount Gambier- Mount Schank - Hamilton

16 januari 2016 - Hamilton, Australië

Al dat geloop waren we nog niet zat dus besloten wij om er nog een wandel dagje van te maken en om de Mount Schank te beklimmen. Een looppad wat werd bestempeld als medium waarvoor je een aardige conditie moest hebben! En die hebben we vooral niet hahaha! Maar ach we gaan er wel voor! Na een paar steile S- bochten kwamen wij bij de trappen terecht. Michelle was al moe en moest onderweg wel een paar keer stoppen want ja de beentjes begonnen al te verzuren! Dit zijn ze ook niet gewend hé.

Na een klein uurtje naar boven geklauterd te hebben kwamen wij uit bij de top van de mount Schank. Volgens een stel wat we gisteren tegen kwamen bij de Centenary Tower kon je boven een rondje lopen en dit hebben wij dan ook maar gedaan. Het was best gaaf om zo over een vulkaan te wandelen en de krater te zien die al eeuwen droog staat overigens. Je kunt zelfs nog in de krater lopen maar onze beentjes konden dat niet meer aan.  Het pad was ook niet onderhouden dus Michelle vond het ook te riskant. Na een rondje Mount Schank snel door naar Hamilton waar wij een camping hadden gevonden met zwembad om even af te koelen naar de zware wandeling. Het was een top toerist lid dus we kregen nog korting ook. Hier hadden ze een prachtige ruimte waar je kon rusten met een paar banken en een keuken voor het koken. Michelle was ondertussen al aan het kijken naar een gratis camping voor de volgende dag want we zouden naar de Grampians National Park. We hebben maar gekozen voor macaroni zodat wij dit de volgende dag makkelijk konden warm maken in een pannetje. Na het eten zijn we als engeltjes in slaap gevallen en konden wij alvast dromen van de mooie plekken die wij zullen zien in de Grampians.