Tantanoola Caves- Blue Lake Mount Gambier

15 januari 2016 - Mount Gambier, Australië

Vannacht werd Melvin meerdere keren wakker doordat er auto's voorbij kwamen racen maar Michelle heeft heerlijk geslapen en na een toiletbezoekje en tandjes poetsen konden wij weer op pad naar onze volgende bestemming.

Eerst zijn we maar naar Tantanoola Caves geweest. De enige cave die rolstoel vriendelijk is. We hoefde niet lang te wachten want de tour begon 5 minuten na binnenkomst. Na 13 AUD pp. betaald te hebben zaten wij met spanning te wachten. De gids vertelde even de historie van de cave en liet ons toen naar binnen. Bleek het maar 1 ondergrondse kamer te zijn! Wel had een kleine waterpool achterin de ruimte. Toen we de gids erna vroegen gaf ze nog toe ook dat deze nep was en was uitvergroot voor het publiek. Ze zei zelfs dat ze gisteren nog even wat water had bijgevuld met de tuinslang!! Wat een giller, of niet dan! Ach ja alles voor de toeristen en de mooie foto's.  Na een half uurtje gingen wij weer verder richting Mount Gambier.

Om er zeker van te zijn dat we een plekje kregen ergens met stroom waren we maar eerst even een camping op gaan zoeken. Er was er 1 midden in de stad voor maar 30 AUD per nacht en deze hebben wij dan ook maar snel geboekt "Central Park Caravan park".  Na even gespiekt te hebben gingen wij op pad naar "Blue lake" een azuurblauw meer. Blauw is niet zo bijzonder maar deze blauw wel!! Het zag er prachtig uit maar helaas we mochten er niet in zwemmen en je kon er ook niet bij komen omdat het meer diende als drinkwaterbron voor de stad. Na Blue lake ook nog even bij Valley Lake gekeken waar ze met een bootje zaten te racen door het water. Toen zagen wij de Centenary Tower.  Deze toren stond midden op een grote berg wat betekende dat wij weer een heel eind moesten klimmen. Je kon kiezen 500 meter super steile helling of een omweg relaxt lopen naar boven. Michelle had het wel gehad met de steile hellingen en ging voor de easy way.

Na een 10 minuten lopen bleek easy toch niet zo easy te zijn en moesten wij een aardige klim de berg op maken en niet alleen dat daarna stonden er nog een honderdtal treden te wachten en alsof dat nog niet genoeg was een relatief steile helling naar de toren.  Dat was dus niet easy maar ach wel een goede work-out! Na het prachtige uitzicht bewonderd te hebben maar via de korte weg terug wat inderdaad wel erg steil was maar echt vele malen korter!

Michelle wilde pizza eten dus wij op weg naar de Pizzeria. Bleek dat deze problemen had met het gas en dat kwamen ze ons pas vertellen nadat wij al een half uur aan het wachten waren. Gelukkig kregen wij ons geld terug en konden wij naar de buren. De Chicken Boss waar ze heerlijke gegrilde kippetjes hadden en nog allerlei andere keuze's. Melvin ging voor een halve haan terwijl Michelle een kipburger nam. We wisten niet precies waar we waren in de stad maar het bleek dat onze caravanpark maar liefst om de hoek lag! Dus we konden het lekker bij de camper op smikkelen terwijl het nog goed heet was.  s'avonds liepen wij naar de stad want er was elke avond een light show. Om 8 uur waren wij er al maar er was nog niemand en omdat het aardig koud was besloten wij maar even om een bakkie te doen bij een cafe vlakbij. Café Metro, een hele gezellige bar waar je ook heerlijk kunt eten, waarschijnlijk ook 1 van de weinige cafes in dit stadje. Zeker de moeite waard om even langs te gaan als je in Mount Gambier bent.

Na de cappo maar weer snel naar de Cave garden waar de show werd gehouden. Om half 9 zou die beginnen en het was al aardig druk. We gingen naar beneden om te kijken en zagen alleen lichten en we zagen wel mensen naar boven kijken. Bleek de projector stuk te zijn van de 2 schermen in de cave! We hebben dus de show gemist! haha. Gelukkig speelde het zich nogmaals af en konden wij het ook zien toen wij weer uit de cave klommen.

Na al dat ge-wandel waren onze beentjes wel moe en konden wij weer heerlijk slapen.