19-12 to hot to handle in Whyalla

19 december 2015 - Whyalla, Australië

Vannacht amper geslapen door de hitte. Om 7 uur S'ochtends bleek het al over de 35 graden. We deden wat iedere aussie doet met heet weer, airco zoeken. Zo gezegd zo gedaan waardoor we om 8 uur in een mall stonden. Na een broodje en ijsje toch maar de hitte trotseren en terug naar de camping. Zelfs onze citronella kaars was gesmolten en onze koelkast trok het niet. Helaas op de camping geen schaduwplek dus de bus stond in de volle zon.

Oververhit samen de zee in gesprongen maar door eb was er steeds minder water waardoor we genoodzaakt waren verder de zee in te wandelen. Helemaal niemand was te zien buiten en alles leek wel verlaten. Via de zee weer richting de jetty gelopen waarbij we ons regelmatig moesten laten vallen voor verkoeling. Bij de jetty aangekomen even gezwommen in het gecreëerde zwembad een deel afgezet stukje zee waar geen enge beestjes kunnen komen. Ook daar was niemand te bekennen. Helaas moesten wij ook nog teruglopen en het kwik was inmiddels gestegen naar 44 graden, zelfs de hete wind deed pijn aan je lichaam. Via stranddouche naar stranddouche uiteindelijk bij de camping terug waar we de middag onder de bomen hebben gezeten met een bak water om ons af te koelen.

Zelfs onze buurvrouw die in een airco caravan zat had medelijden met ons en kwam ons een waterijsje brengen die we dankbaar aannamen. Met emmers water bij onze zijde hebben wij de middag overleefd en om 19.00 uur begon het eindelijk te regenen en werd het iets koeler. Gauw gedoucht want er was kerstfeest in het stadscentrum. Wij enthousiast er naar toe, bleken het maar 2 straten te zijn haha! Maar wel met leuke muziek en om 21.15 een gave vuurwerkshow vanuit de plaatselijke lookout. Zo gingen wij knallend de volgende dag in.