Cape le Grande National Park - Norseman

13 december 2015 - Norseman, Australië

Vanochtend uitgecheckt en richting Cape le Grande National Park, het park waar  ze beweren dat een van de mooiste stranden ligt en die te vinden is op allerlei plaatjes online.  ( de liggende kangoeroe op het strand) Het was ongeveer een uur rijden en wij kwamen langs bossen die grotendeels waren verwoest door bosbranden enkele weken geleden, die ons kippenvel bezorgde.  Wat een treurig aanzicht zeg! Bij de ingang moesten wij 12 dollar betalen en kregen wij een plattegrondje mee waar alle stranden en bijzonderheden op stonden. Eerst maar eens gereden naar Lucky Bay.  Hier waren ze bezig met uitbreiding van de camping daar waardoor het strand wat moeilijker te bereiken was.  Via een smal weggetje kwamen wij bij het strand.  Het zand plakte aan onze voeten als klei en het zand was een beetje bruinig van het verkeer wat er over reed i.v.m. de verbouwing erachter.  Helaas was het niet zo fantastisch  voor ons gevoel en ook geen skippy gezien op dit strand.  De foto’s zijn echter wel mooi! Na dit strand zijn we naar het volgende gereden Hellfire Bay en toen naar de andere kant van het park naar le Grande Beach campsite. Daar kon je zomaar met je auto het strand op rijden en dat hebben wij natuurlijk gedaan.  Helaas begon het te regenen en hebben wij er niet lang van kunnen genieten maar dat is gaaf zeg, gewoon met bus en al op het strand!!  De camping die achter het strand zat, zat helemaal vol maar dat was ook wel te verwachten.

Vanuit het National Park was het 209 KM rijden naar Norseman.  Melvin heeft weer als volleerde chauffeur dit stuk afgelegd en in Norseman aangekomen  hebben wij de enige camping opgezocht en gevraagd waar we wat konden eten.  Ze raadde ons de Pub aan en zo gezegd zo gedaan. Op naar de plaatselijke Pub waar ze Pizza’s  serveerde. Melvin mocht kiezen dus het werd een pizza Pepperoni en twee colatjes.  Na een half uurtje kwam de pizza eraan en we schrokken ervan. Wat een groot ding zeg! Wat waren wij blij dat we er maar 1 hadden besteld.  Samen hebben wij de pizza opgesmikkeld en nog even een beetje Aussie tv gekeken in de Pub.  Vervolgens snel naar de camping om nog even snel te skypen met fam. Kakiailatu en een goede nachtrust te pakken voor de lange reis van Morgen.