4-1 Haighs Chocolates

4 januari 2016 - Gawler, Australië

Vandaag naar Haighs chocolates. Michelle had afgelopen zaterdag al een email verstuurd voor het maken van een afspraak. En vanochtend werden wij gebeld dat we om 12:00 langs konden komen voor een rondleiding. Zo gezegd zo gedaan, gingen wij op tijd weg van de Camping. Eenmaal aangekomen was er geen plek voor een parkeerplaats waardoor wij een stukje moesten doorrijden. Met behulp van de TomTom werden wij helemaal omgeleid waardoor de tijd steeds meer begon te dringen en ook onze zenuwen werden getest. Vooral die van Melvin! op een gegeven moment gaf de TomTom aan dat we links af moesten slaan maar dat ging niet omdat het een doodlopende weg was. Dus Melvin niet oplettend wilde hij weer rechts afslaan waardoor er een auto vol op de remmen moesten stampen om ons niet te kunnen raken. Melvin zag ook de tegen liggende bestuurder ook naar haar hoofd grijpen omdat zij zag dat helemaal mis zou gaan. Ik(Melvin) kan niet lip lezen maar op dat moment zag ik haar ohhhhhhh roepen. Melvin keek naar rechts en zag de bestuurder schreeuwend en 2 middelvingers wijzend! Melvin kon zich alleen maar verontschuldigen en reed vlug weer door. Met zijn hart in de keel en god dankend waren we op de juiste koers naar Haigh Chocolates. Eenmaal aangekomen was er een parkeerplaats vrij en Michelle ging snel naar binnen om zich te melden. Achtervolgt door Melvin die een hartslag van 300 had. Tijdens de rondleiding kregen wij niet heel veel te zien. Maar we mochten wel wat chocolaatjes proeven. Daar kwamen wij natuurlijk voor! Konden ook niet laten om wat chocolaatjes te kopen. Na een aantal chocolaatjes en de hartslag terug was gedaald naar 60(van Melvin) besloten wij naar Gawler te gaan want in dat stadje en omgeving werd Mcleod's Daughter(TV serie) opgenomen.

Melvin kende die hele serie niet, Michelle kende het wel. Eenmaal aangekomen gingen wij eerst naar VVV kantoor. De werkneemster van de VVV kantoor gaf aan dat er enkele stukken o.a. een bruidsjurk te zien was in het dorp. En als je eventueel naar de boerderij wilde waar het zich precies allemaal afspeelde moest je een speciale tour volgen. Dat hoefde voor ons niet, dus gingen wij wel in het stadje rond kijken. Eenmaal door het stadje gelopen hebben zagen wij RAA(Royal Automobile Association) bij ons wel bekend als de ANWB. Na vanmiddag wat er gebeurd was hadden we gelijk besloten om een autoverzekering te nemen en een lidmaatschap voor hulp van pech onderweg. We hadden wel een autoverzekering die nog doorliep op de oude eigenaar. Dus wij moesten sowieso verlengen. het afsluiten kosten ons zo'n 30 AUD per maand dat is ongeveer omgerekend 20 EUR. Dat eenmaal geregeld te hebben, wat gelopen en geluncht en vervolgens boodschappen gedaan voor het avond eten. En dat zou een lekkere vette zelf gemaakte broodje hamburger worden.