28-3 Kalimna- Mallacoota

28 maart 2016 - Mallacoota, Australië

Na een ontbijtje in de natuur zijn we langs de plaatselijke vvv gereden voor het welbekende kaartje. Vanuit daar kwamen we langs het dorpje Orbost met een prachtige VVV, namelijk een houten huisje wat werd bemand door een oude man en een hele oude hond. Hij gaf ons tips mee voor een dagje uit maar eigenlijk wilde wij niet in het dorpje blijven. We besloten om een bakkie te nemen bij een coffeeshop en tot onze verbazing werden wij geholpen door een NL stel. Ze waren hier beland doordat ze via de website workaway.info zich hadden aangemeld. Via deze website kun je werken bij locals voor accommodatie en eten. Deze mensen moesten 4 uur per dag werken en kregen dan gratis eten en een slaapplek. Ze hadden dit ook in Maleisië gedaan en zouden dit ook in Sydney doen. Vooral handig als je op een toeristenvisum naar Australië gaat. Voor ons niet echt handig want je werkt veel en krijgt er in verhouding weinig voor terug. Maar wel een ervaring rijker dat wel. Nadat we uitgekletst waren en de koffie hadden leeggedronken gingen wij weer verder. Via Marlo waar we even een boterham hebben gegeten door naar Cape Conran. Helaas rook het de zee niet erg fris en waren we hier snel uitgekeken dus weer in de auto richting Cann River voor een snackje en door via Genoa naar Mallacoota. Een prachtige route met veel haarspeldbochten. Aangekomen in Mallacoota zijn we naar Wrangralea caravan park gereden waar we lekker spaghetti hebben gegeten en toen ons bedje in zijn gedoken.