Pasen in Lake Entrance

27 maart 2016 - Lake Entrance, Australië

Na een heerlijk paasontbijtje bij de draaibrug zijn we weer gaan rijden. Dit keer naar Bairnsdale. Hier was echter weinig te beleven en dat konden we merken aan de Diesel prijzen. De goedkoopste tankbeurt van heel Australië was hier met zo'n 89 cent per liter.  Bij de VVV werd ons vertelt dat het ook hier i.v.m. heel erg druk was en dat een campingplaats erg duur zou zijn. Ze hadden een camping gebeld en dit kostte 56 AUD per nacht voor een stukje gras zonder stroom of ze gaf als alternatief een camping buiten de stad  ongeveer een kwartiertje rijden en deze was gratis. Dit klonk als muziek in onze oren en we kozen ervoor om voor deze te kiezen. Ze gaf wel aan dat we dan wel vroeg daar moesten zijn want het zou wel een drukke plek zijn.

Ook moesten bij de jaarlijkse Duck Race kijken en gelukkig waren we net op tijd. Het bleek een race te zijn met rubberen eendjes die ze in de zee laten racen en het eendje wat het eerste over de finish komt wint maar liefst 200 AUD.  Voor 2 AUD kon je je inschrijven en natuurlijk waren wij hierbij. Melvin had een eendje en Michelle had een eendje gehaald. Op de eendjes staan een nummer geschreven en je krijgt door de organisatie een eendje toegewezen. Om 15:00 was het startschot en werden alle eendjes uit het rubberen bootje gekiept om vervolgens relaxt te dobberen naar de finish. Het was ongeveer 50 meter maar het duurde nog best wel een tijdje voor ze in beweging kwamen met een spannende 45 minuten als gevolg. Langs de zijlijn zaten alle toeschouwers te schreeuwen en te juichen maar helaas was het voor ons niet gunstig. Onze eendjes bleven ergens in het midden hangen en leverde ons dus helemaal niks op... Jammer maar helaas. Toch was het een hele leuke middag waar we van hebben genoten. Na het spektakel hebben wij genoten van Fish en Chips bij de lokale visboer en toen zijn we richting de gratis kampeerplek gereden genaamd "log crossing picnic area Kalimna"

We bleken al snel de afslag naar de kampeerplek gemist te hebben en moesten draaien. Het was een beetje moeilijk te vinden want zodra we de afslag hadden gepakt stonden we met Avita in het bos. Helaas waren er geen wegwijzers meer en gokten we maar op rechts. Na een lange hobbelige weg en onderweg twee gestrande caravans in het bos te hebben gezien kwamen we na ongeveer 2 km uit bij een bordje en open plek. Hier stond een auto uit te laden maar het bordje gaf aan dat de wc achter de heuvel lag. We twijfelden een beetje of dit de plek was maar omdat Michelle graag dicht bij de wc wilde staan besloten ze toch om over de heuvel te rijden en dit bleek een goede beslissing! Het bleek een pittige heuvel te zijn van ongeveer 400 meter en na de klim kwamen we uit bij een parkeerplaats met picnic area. Hier stonden aardig wat auto's en er was een groot tentenkamp gecreëerd. Gelukkig kwamen wij nog vroeg en konden we nog een plekje krijgen aan de rand van de parkeerplaats waar wij prima konden slapen.

Na een rondje lopen werden wij uitgenodigd bij een kampvuur van een Roemeens geëmigreerd stel die al jaren op dezelfde plek kwam en die vertelde dat de groep naast hun een grote familie/ vrienden groep was die elk jaar naar die plek trekken om samen te chillen. Vlak na ons kwamen nog een stel Duitse backpackers met hun tentje die ze nog maar net kwijt konden. Het bleek een mooi internationaal gezelschap bestaande uit Fransen, Roemenen, Cambodjanen, Aussie's en Duitsers en natuurlijk de Nederlanders. Het was gezellig om even met ze te kletsen. Ze gaven al aan dat het heel druk was daar met mensen en dat zelfs caravans in het bos moesten parkeren voor een gelijk stukje grond en ze regelmatig mensen zagen komen en gaan omdat er geen plek meer was (ahah dat waren die caravans!)

Toen het donker werd besloten we ons terug te trekken naar de campervan om daar nog even te relaxen en heerlijk te slapen met het geklets van de Cambodjanen op de achtergrond en stiekem moesten wij wel lachen want na ons kwamen nog heel veel anderen de heuvel op, op zoek naar een goede plek om te slapen en die moesten wel weer naar beneden want de parkeerplaats was vol. Tja wie het eerst komt, die het eerst maalt geldt in Australië dus ook gewoon ;)