Wilsons Promontory National Park

26 maart 2016 - Sale, Australië

S'ochtends vertrokken richting Wilsons Prom. De VVV bleek helemaal aan het einde van het park te zijn dus besloten we maar aan de hand van het kaartje die wij bij de ingang hadden gekregen te polsen waar wij moesten kijken. Als eerste zagen wij allemaal auto's op een open stuk staan en al snel werd ons duidelijk waarom. Er waren een stelletje emoe's aan het grazen en dat moest natuurlijk even op de foto. Daarna maar weer door naar de volgende spot.

Al snel waren wij bij de parkeerplaats en gingen wij weer aan de wandel. Het bleek een retourtje te zijn van 2,2 KM door het mulle zand! We kwamen uit bij Darby Beach en na een paar foto's gingen we langs Whisky Bay en Streaky Bay om daar de natuur te bewonderen. Streaky bay was schijnbaar het meest populaire want het was daar gigantisch druk. Iets wat wij natuurlijk niet zo tof vinden maar we hebben nog een foto weten te maken zonder de massa er op :) Helaas was de pret van korte duur want het begon ineens te hozen.

We waren  van plan om langs de VVV te gaan in Tindal River en daar ook even een hapje te eten maar toen we eindelijk onze auto hadden geparkeerd kwamen wij erachter dat er een gigantische massa mensen stond te wachten bij de enige eetgelegenheid die daar was. Het bleek namelijk een VVV met een cafe/bar/restaurant te zijn naast 2 natuurcampings en in de wijde omtrek was er niks dan natuurlijk schoon. Hongerig maar weer in de auto gesprongen en het duurde minstens een uur voordat we weer in Yanakie waren maar dat was ongeveer ook de wachttijd bij het restaurantje dus dat scheelt dan weer. Het is namelijk de enige toegangsweg van de Wilsons Promontory. Iedereen die daar naar toe wil komt dus minimaal twee keer door Yanakie en dit dorpje leeft dan ook van de toeristen. Het bestaat uit een roadhouse/ tankstation, kroegje en een paar boerderijen en veel meer is er ook niet te doen.  We stopten bij het tankstation en kochten een bakkie koffie en pakten een boterhammetje uit onze eigen koelkast :)  om vervolgens vol gas richting Sale te rijden.  In Sale gingen we op zoek naar een gratis kampeerplek en we kwamen uit bij een Swingbridge. Het bleek de oudste draaibrug te zijn van Australië en wij mochten er naast slapen.Het was er heel erg rustig maar gelukkig waren er nog wel een paar auto's die ook overnacht bleven staan en voelden wij ons wel wat meer op het gemak.  Helaas werden wij geteisterd door muggen dus zijn we na ons avondmaal bestaande uit brood met knakworst ( lekker Nederlands en simpel)  gauw gaan slapen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl