Nullarbor road day 2 Mandura- Penong

15 december 2015 - Penong, Australië

6:45 wakker. Crackers met kaas als ontbijt en dan weer gaan. Nog ff langs de tankstation want Michelle wilde nog even op een echte wc zitten. De ochtend even opbouwen met 116 km rijden naar Mundrabilla voor een pitstop en dan door naar Eucla en niet ver daarna waren we bij Border Village. Bij Border Village is er een controle post op voedsel en Dieren. Want je mag van West-Australië naar Zuid-Australië en ook de omgekeerde route geen vers groeten, vruchten meenemen en er is ook controle op dieren die je bij je hebt. Bij de Border aangekomen mochten wij gewoon doorrijden maar het tegemoet komende verkeer werd wel gecontroleerd. Nog wel even stop gemaakt en konden we weer gaan rijden. De volgende stop is Nullarbor Roudhouse waar Melvin het stuur weer overnam en de bus weer bijgetankt is met diesel. De planning was om door te rijden naar Ceduna maar gezien de tijd hebben we een camping gepakt in Penong. Aangekomen op Penong Caravan Park kwamen wij heel toevallig 2 Italiaanse meiden tegen die wij al zagen op de camping in Esperance en onderweg ook al een paar keer. Lekker weer Hollands gegeten, gekookte aardappelen met worst en rode bieten. Nog gesproken met een aussie stel waarvan de man geboren was in Tilburg. Hele aardige mensen! De camping was niet groot maar genoeg voor ons en het was er heel schoon. En daar hebben wij ook de mieren ontmoet. Van die rooie mieren die lekker kunnen bijten. Als tip kregen wij ook mee om talkpoeder te gebruiken voor tegen de mieren. Voor het slapen gaan heeft Mies nog even naar de route gekeken voor de volgende dag. En Melvin lag al te snurken!