Pinguïn Island

29 november 2015 - Rockingham, Australië

Na het uitchecken eerst nog even naar de nieuwe camping Palm Beach caravanpark Rockingham want optie 3 was toch niet zo bijzonder. Deze lag in het centrum en zou volgend jaar sluiten. Nou dit hebben wij geweten! Het was een verpauperde camping zonder echte campers faciliteiten.  Ze hadden nog wel een kiosk en op zich was het toiletgebouw ook nog wel OK maar daar hield het wel mee op. Maar goed dat was voor ons niet zo’n drama want het meeste van de dag waren wij toch op pad. Na de sleutel te hebben gekregen reden we richting de ferry.

Op naar Pinguïn Island. Bij de kassa rekende wij 23 Dollar p.p. af  incl. pinguïn voeren en konden wij wachten op de ferry die om 11 uur zou vertrekken.  Blijkt dat wij werkelijk maar 5 minuten op de ferry hebben gezeten haha!! Maar ach zo hebben wij de non- profit organisatie ook weer geholpen met het helpen van die lieve blauwe beestjes. Daar aangekomen leek het wel een onbewoond eiland met een stel trappen en houten loopbruggetjes en nee hoor geen pinguïn te zien!  Eerst even de Noordkant bekeken en toen gauw terug voor het voeren van de tamme beestjes. Blijkt dit net de dierentuin waar je op een tribune mag zitten en kijken hoe de verzorger de beestjes voert! Maar toch leuk om even te horen hoe ze leven en te zien hoe ze er uit zien. Het zijn kleine blauwe Pinguïns en de “show”pinguins kunnen helaas niet meer terug naar de natuur om welke reden dan ook, maar voor het publiek een mooie kans om ze te zien.

Na het voeren zijn we via de andere kant van het Eiland naar het uitkijkpunt gelopen. Op een bergtopje zat het uitkijkpunt maar omdat het wel erg hard waaide was het nog best wel een beetje eng! Na een paar kliekjes weer gauw naar beneden en langs de leuke strandjes gewandeld.

Terug op het vaste land zijn we nog even langs een ander uitkijkpunt gereden maar door het harde waaien en het koude weer, ja 23 graden is voor ons koud inmiddels ;)  gauw maar weer naar de camping. Hier mochten wij dus een eigen plek uit zoeken en we zochten er 1 dicht bij de wc’s.

Na een heerlijke douche en het eten van een boterham maar weer richting dromenland.